new york, tredje dagen

Vi gick över Brooklyn bridge den tredje dagen vilket var sjukt då man hade manhattan i ryggen. Fikade i Brooklyn hights innan vi tog tunnelbanan till Williamsburg vilket var hur mysigt som helst. Strosade runt i butiker och besökte bland annat Beacon's closet vilket är ett måste!

välkommen till familjen!

Har äntligen gått och blivit med polaroidkamera, bästa köpet jag gjorde under resan då den blev hälften så dyr. Kärlek.

new york, första kvällen

På söndagen åkte vi tåg in till New York och flyttade in på hotellet vi skulle bo på vid gränsen mellan Greenwich village och Soho vilket visade sig vara perfekta läget. Det var väldigt lugnt där vi bodde och det tog bara några minuter att ta sig in till hjärtat av Soho resp Greenwich village där det fanns restauranger för middagen. Så om ni ska till New York måste jag tipsa er om hotellet, Four points Soho heter det! Dagen därpå var vi på Woodbury outlet och har därför inga bilder från den dagen. Nästa inlägg blir alltså dag tre då vi besökte Brooklyn!

present-tips för er med kli i fingrarna

Till min vän Maja och min bildlärare Esbjörn gav jag detta när det blev födelsedag respektive skolavslutning, en egengjord t-shirt! Perfekt när man vill ge något mer personligt och pyssligt. Jag skannade in min målning och köpte en vanlig t-shirt på hm samt papper på claes ohlson för tröjtryck. Strök och sen var det klart!

de första dagarna av trippen

Vi började resan med att landa i Princton, New Jersey hos några familjeväner för att ta det lugnt några dagar och
umgås. Man skulle väl kunna säga att samhället där ser precis ut som i filmer, om ni tänker er området i Ensam hemma-filmerna, haha. Allt ser likadant ut och så himla olikt Sverige. Perfekt start på resan då vi slapp komma ut i New York-vimlet direkt!

ut till skärgården

Bilder från balen

Idag åker jag och min bästa pojkvän till hans landställe på Åland för att komma bort lite och få sommarkänslor. Åka ut med båten, äta våffelfrukostar och ta nattdopp. Men stanna kvar här försjutton, har skramlat ihop lite inlägg åt er!

multiplicerade moln

Det är regnig måndag och jag stannar kvar i min pyjamas, äter frukost till lunch och lyssnar på Nicholas Jaar. Fortfarande helt borta från hemresan så vad passar bättre än en regnig dag som denna? Gör ni något spännande idag eller ligger ni och myser som jag?

kortslutning i samhället

ni får se resan genom mobilen tills vidare!

Efter ett dygns resande med tidsskillnad och så kan jag säga att det aldrig varit så skönt att komma tillbaka hem till Sverige igen. För när man väl är påväg hem vill man ju bara hem, sova i sin egen säng och dricka mjölk för första gången på tio dagar. Har i alla fall haft en helt fantastisk resa! Eftersom att jag åker till Jespers landställe på tisdag i en vecka tänkte jag försöka sammanställa några inlägg om resan ni kan läsa medan jag är borta. Tills vidare får ni ha det så bra för nu måste jag få lite sömn. Kram.

om att gå ut grundskolan och åka till new york

Idag har jag skolavslutning och allt vad det innebär. Känns sorligt, lyckligt, nostalgiskt och tusen andra känslor jag inte kan sätta fingret på. Känns också så himla overkligt att inte kunna träffa de här tjejerna jag gått med i fyra år, varje dag. Tyvärr kommer jag inte hinna skriva någonting mer innan New York eftersom att jag åker tidigt imorgon (!!!!!). Tror inte riktigt på det än, kommer nog inte förstå det för ens jag ser Times Square. Kommer jag åt internet är det klart att jag uppdaterar där, följ mig så får du veta ifall det går! Ha det nu en himla underbart bra start på sommarlovet och njut! Kramar på er.

vad är väll en bal på slottet?

Så jag såg ut igår på vår bal, minnesvärd kväll.

sunday morning

Inleder sommaren i Kristineberg med att träffa vänner tills natten är slut och det är dags att gå hem. Och det är inte ens kallt. Sover länge och laddar upp inför nästa vecka då det är bal, skolavslutning och till sist. New York. Har nog inte riktigt fattat än.

bilder och text från tredje kvällen i paris

På kvällen bestämde vi oss för att ha en avslutningsmiddag med alla i franskagruppen uppe i Montmartre. Vi gick upp till Sacre Coeur först för att fotografera och mysa i solskenet med alla parisare. Efter det fortsatte vi mot Place de Tertre för att äta middag vilket var hur mysigt som helst med fina lampor uppsatta. Vi fortsatte sen mot Pigalle och Moulin Rouge efter middagen, ett turistmål som man inte får missa! Även cafét från Amelie från Montmartre innan vi slocknade vid ett. Och så var det med den sista kvällen i Paris!

europe physique

Från Paris.

bilder och text från tredje dagen i paris

Den tredje dagen i Paris bestämde vi oss för att besöka Louvren! Dock var det inte alla som ville in så jag och några till bestämde oss för att fortsätta bort mot Ile Saint Louis för att få oss något att äta. Crêpes såklart! Efter det blev det lite shopping på Rue de Rivoli innan vi åkte hem igen för att strosa runt uppe i Montmartre. Det blev second-hand-shopping och lite pausande med godaste smoothien. Är ni vid Place de Abbbesses måste ni prova en smoothie från Smooth in the City! Jag tog en äppel-kiwi-päron och Maja en blåbär-vanilj och jag minns rätt, bäst!
Kvällen får ni någon annan gång!

glad nationaldag!

Min hårddisk förblev hemma igår när jag åkte till Jesper så ni får tre gamla bilder att kika på istället. Skolarbetet är helt klart så den här veckan är bara till för utflykter med årskursen, vilket är himla kul! En vecka med Grönalund, badutflykt och femkamp. Hoppas att ni har fina sista dagar innan sommarlovet!

fem bilder från de två första dagarna i paris

Första dagen blev det en del oväntade förseningar med diverse transportmedel men glada ändå tog vi en obligatorisk parisbild, utsiktsbild och tog oss vidare till den stora loppmarknaden. Dessvärre följde inte kameran med dit, alltså inga bilder. Eftersom att det regnade så första dagen och vi var ganska slitna orkade vi inte ta oss igenom loppmarknaden men hittade ändå en fin europakarta jag tänkte visa er senare. Väl på hotellet igen vilade vi lite innan vi tog oss upp till Montmartre och Sacre Coeur innan vi åt middag.

Andra dagen tillbringade vi i området runt Les Halles. Fyndade en massa fint på second hand och besökte Notre Dame. På kvällen bestämde vi oss för att gå från hotellet till Eiffeltornet (vi bodde i Pigalle/Montmartre) vilket var väldigt energikrävande. När vi väl fått i oss middag blev det då Eiffeltornet och lika fint är det på natten. Hemresan var dock lite oplanerad då vi missade sista tunnelbanan hem och den nattbussen som skulle tagit oss halvvägs, behövde vi vänta på i en timma så det blev taxi innan vi la oss ner och somnade direkt.

out of the tree of life i just picked me a plum, you came along and everything started to hum. still, it's a real good bet, the best is yet to come

Har haft det så himla lugnt och bra den här helgen. Spenderat den mesta tiden hemma, sett på filmer, träffat vänner och lite ensamshopping. Hoppas ni har haft det himla bra, trots vind och regn!

två dagar i juni

Försöker att trotsa regnet genom att klä mig somrigt och åka in till stan för att strosa omkring. Men regndropparna finns där ändå och de första dagarna i juni kommer alltid förbli regniga.